Γράφει ο Μόσχος Εμμανουήλ Λαγκουβάρδος
“ Όλες οι εξουσίες υπηρετούν το διάβολο “,
γράφει σε μήνυμά του ο αγαπητός αναγνώστης Σ. και παραθέτει το
παρακάτω απόσπασμα του Ευαγγελίου που αναφέρεται στους πειρασμούς του
Ιησού στην έρημο:
“Πάλιν
παραλαμβάνει αυτόν ο διάβολος εις όρος υψηλόν λίαν, και δείκνυσιν αυτώ
πάσας τας βασιλείας του κόσμου και την δόξαν αυτών και λέγει αυτώ· ταύτα
πάντα σοι δώσω…(για να μπορεί να τα δώσει, εξυπακούεται ότι όλες οι εξουσίες τον υπηρετούν…).
Η εξουσία oφείλει να υπηρετεί αληθινά το Θεό. “Δεν θα είχες εξουσία αν δεν σου είχε δοθεί άνωθεν”,
λέει ο Ιησούς στον Πιλάτο για να τον θεραπεύσει από το πάθος της
αλαζονείας και της έπαρσης που τον κατείχε εξαιτίας της εξουσίας του.
Η διαστροφή της εξουσίας φαίνεται καθαρότερα στο διωγμό των φτωχών, των ανήμπορων, της μάζας. Στο διωγμό των αδυνάτων από τους διώκτες τους φαίνεται ότι το κίνητρο της εξουσίας είναι η ιδιοτέλεια.
Το πνεύμα του Χριστού εξαγνίζει τις προσωπικές, οικογενειακές, κοινωνικές σχέσεις από την ιδιοτέλεια.
Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο διαβάζουμε:
Ο
φιλών πατέρα ή μητέρα υπέρ εμέ, ουκ έστι μου άξιος (….) Ο ευρών την
ψυχήν αυτού απολέσει αυτήν, και ο απολέσας την ψυχήν αυτού ένεκεν εμού
ευρήσει αυτήν. Αυτός που χάρις στην ιδιοτέλειά του κερδίζει την ζωή
του, θα τη χάσει κι αυτός που θα χάσει τη ζωή του για χάρη της αγάπης
του στο Χριστό, θα την κερδίσει.
“Η μεγαλύτερη απώλεια για τη ζωή είναι να τη δαπανήσουμε για να ευχαριστήσουμε τον εαυτό μας.”
O
Θεός έγινε ταπεινός άνθρωπος και κατοικεί μεταξύ μας ως ένας φτωχός,
ανήμπορος άνθρωπος, ένα αρνί, ένα θύμα, για να μην υπάρχουν πια άλλα
θύματα .
Ο
Χριστός λέει σ΄ αυτούς που τον αγαπούν, πείνασα και μου δώσατε να φάω,
δίψασα και μου δώσατε να πιω, ξένος ήμουν και με περιμαζέψατε, γυμνός
ήμουν και με ντύσατε, άρρωστος ήμουν και με επισκεφθήκατε, φυλακισμένος
ήμουν κι ήρθατε να με δείτε.
Το
γεγονός ότι συμπαραστάθηκαν σε έναν από τους άσημους αδελφούς του,
τους ελαχίστους, όπως τους ονομάζει, τους πεινασμένους, τους αρρώστους,
τους φτωχούς , τους ξένους, τους ανήμπορους, θα ανταμειφθεί σαν να
προσφέρθηκε στον ίδιο.
Η ζωή του Χριστού είναι αντίθετη με την νοοτροπία της αγοράς
που βάζει πάνω κι από τις οικογενειακές, τις προσωπικές, τις
κοινωνικές σχέσεις το κέρδος.
Αυτοί
που βάζουν το επάγγελμα πάνω κι απ΄ την οικογένεια, τη φιλία, την
κοινωνία, δημιουργούν μια αληθινή κόλαση για τον εαυτό τους, την
κόλαση του Σίσυφου.
Οι αρχαίοι Έλληνες λόγιοι για να εμποδίσουν την επιβολή της
οικονομικής δικτατορίας δημιούργησαν τις ρήτρες του πολιτισμού, που
εμπόδιζαν το...
πνεύμα της αγοράς να μετατρέψει τα πάντα σε εμπόρευμα, όπως είναι οι αρχές της καλής πίστης, των συναλλακτικών ηθών, της επιείκειας , της μεταβολής των συνθηκών κ.α. Οι αρχαίοι Έλληνες λόγιοι είναι οι προ Χριστού χριστιανοί.
Το Ευαγγέλιο ανατρέπει τον ολοκληρωτισμό. πνεύμα της αγοράς να μετατρέψει τα πάντα σε εμπόρευμα, όπως είναι οι αρχές της καλής πίστης, των συναλλακτικών ηθών, της επιείκειας , της μεταβολής των συνθηκών κ.α. Οι αρχαίοι Έλληνες λόγιοι είναι οι προ Χριστού χριστιανοί.
“Ένα ανθρωπιστικό πολιτικό σύστημα δεν είναι παρά η συνέπεια της εσωτερικής απελευθέρωσης της ψυχής.” (Μιχ.Μιχάηλωφ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου